2023. október 12., csütörtök

Zrínyi napok, Szigetvár beszámoló

Kicsit megkésve, de még adós vagyok nektek egy Zrínyi napok beszámolóval, pár hete ugyanis csapatunk ide kapott meghívást helyi szervezői gárda jóvoltából. Egy rohanós nap után vonatra pattantunk, Szigetvárra este érkeztünk meg. Szívélyes fogadtatás, jókora adag kajával (azon agyaltam, ezt mégis hogy verem be hirtelenjében :D) és elegáns hotelszobával a város szívében, azért keresgéltük az állunkat a padlón de rendesen. A vacsora elfogyasztása után elhagytuk a hotelt, és a vietnámi hagyőr cimbikkel elvegyültünk az este forgatagában, megnéztük továbbá a másnapi rendezvény helyszínt is. Valamikor jóval éjfél után tértünk nyugovóra (miután a várban tett esti séta után, ránkzárták a kaput, némi ügyeskedéssel sikerült csak kijutnunk :D), a kellemes vidéki levegőnek köszönhetően pedig seperc alatt elnyomott az álom, másnap reggel pedig örömmel nyugtáztam, hogy sajnos ilyen jót már régóta nem sikerült pihennem. Az ébredést egy gyors reggeli követte a szálloda éttermében (amit itt nem raknak eléd reggelire, az kb nem is létezik, belakhatsz mindenféle jóból amit a szemed és a gyomrod megkíván), majd vissza a szobába, beöltözés egyenruhába és irány a várva várt rendezvény.

A hotelt teljes harci díszben hagyhattuk el, a már kint pakolászó árusok, és pár arra kószáló helyi lakos legnagyobb örömére, volt aki már ekkor fotóra invitált minket. A kis standunk a fák árnyékában helyezkedett el a várfallal szembenlévő szakaszon, mellettünk sok más, igényes színvonalat képviselő csoport társaságában. Érdeklődők (és segítőink is) mindkét napra akadtak szép számmal, de új barátságok is köttettek, melynek köszönhetően méginkább otthon éreztük magunkat Szigetváron. Jutott idő persze a standunkon kívül is mindenfélére, így például körbebarangolhattuk a helyszínt, megnéztük a hadijátékot, az árusokat, de volt rengeteg lehetőség a családoknak is, hogy gyerekestül rokonostul kikapcsolódhassanak,s itt akkor még a kulináris élvezeteket meg sem említettem, ezek is egy extra színt hoztak a palettára.

A rendezvény egyetlen negatívuma, hogy nagyon hamar végetért. Kiválóan éreztük magunkat, soha ezelőtt ilyen fogadtatást nem kaptunk még senkitől, és reméljük, hogy jövőre ugyanitt, újra találkozhatunk mindannyiótokkal!